Sofa Sandra: wzornictwo lat 70. w nowoczesnym wydaniu.

Udostępnij na:

Sofa Sandra, zaprojektowana przez Annie Hieronimus dla francuskiej marki Cinna, będącej częścią Ligne Roset, ma swoją historię sięgającą lat 70. XX wieku. Powstała w 1970 roku, w czasie, gdy design meblowy przechodził istotne zmiany, wprowadzając nowe materiały i formy, które miały na celu zwiększenie komfortu użytkowania oraz estetyki wnętrz. Sofa Sandra jest obiektem, który łączy w sobie elegancję i funkcjonalność, co czyni go idealnym do nowoczesnych przestrzeni. Wykonana z pianki o wysokiej sprężystości i przetapicerowana włoską skórą w kolorze camel, sofa ta charakteryzuje się miękkimi fałdami, które nadają jej wyjątkowy wygląd. Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów, Sandra nie tylko prezentuje się atrakcyjnie, ale także zapewnia wysoki komfort użytkowania.

Ciekawostką jest, że sofa Sandra była częścią szerszej kolekcji mebli zaprojektowanej przez Hieronimus dla Cinna, która obejmowała również fotele i inne elementy wypoczynkowe. W tamtych czasach, Cinna zyskała reputację marki, która nie tylko dostarczała estetyczne i wykonane w najwyższej jakości meble, ale także wprowadzała innowacyjne rozwiązania projektowe, które odpowiadały na potrzeby użytkowników.

Sofa Sandra, obok innych ikonicznych projektów, takich jak sofa Togo zaprojektowana przez Michela Ducaroy, stała się symbolem francuskiego designu lat 70. i 80. XX wieku. Współczesna popularność tej sofy jako mebla vintage świadczy o jej ponadczasowym stylu. Obiekty z tej epoki, w tym sofa Sandra, są poszukiwane przez kolekcjonerów i miłośników designu, co dodatkowo podkreśla ich wartość na rynku antykwarycznym.Sofa Sandra to nie tylko obiekt do wypoczynku, ale także kawałek historii wzornictwa, który nadal inspiruje współczesnych projektantów i entuzjastów stylu retro.

Annie Hieronimus to francuska projektantka wnętrz i mebli, która zdobyła uznanie dzięki swoim innowacyjnym projektom, szczególnie w latach 70. XX wieku. Po rozpoczęciu kariery w Roset Bureau d’Études w 1976 roku, Hieronimus szybko zyskała reputację dzięki unikalnemu podejściu do designu, które łączyło estetykę z funkcjonalnością.

Annie projektowała nie tylko sofy, ale także inne elementy wyposażenia wnętrz, w tym fotele i akcesoria, które odzwierciedlają jej podejście do projektowania, łączące nowoczesność z klasycznym stylem. Stworzone prace były częścią szerszego ruchu w designie, który promował użycie nowych materiałów i technik produkcji, co przyczyniło się do rozwoju estetyki lat 70. i 80. Była jedną z niewielu kobiet w branży meblarskiej w tamtym czasie, co czyni ją pionierką w swoim fachu. Pozostaje znaczącą postacią w historii francuskiego wzornictwa.