Regulamin Programu Handlowego B2B

1. Zakres Regulaminu.

1.1 Regulamin określa w szczególności:

a) zasady oraz warunki zawarcia i wykonywania umowy sprzedaży towarów za pośrednictwem witryny internetowej maybel, z siedzibą zlokalizowaną w Warszawie (01-793), przy ulicy Rydygiera 8/18, NIP 5252628054, REGON 362421801;
b) zasady i warunki techniczne świadczenia usług Programu Handlowego drogą elektroniczną przez maybel, w szczególności polegających na założeniu i utrzymywaniu Konta Klienta oraz świadczenia usług dodatkowych, za pośrednictwem platformy internetowej, a także warunki zawierania i rozwiązywania umów sprzedaży.

2. Definicje.

Sprzedawca – podmiot (maybel), świadczący usługi sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego na zasadach określonych w przedmiotowym Regulaminie.

Sklep – sklep internetowy maybel, prowadzony pod adresem https://www.maybel.pl.

Regulamin – niniejszy dokument, określający zasady zawierania i wykonywania umów sprzedaży i świadczenia usług dodatkowych oraz świadczenia usług drogą elektroniczną.

Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna, niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Klient (Kontrahent) – każdy Przedsiębiorca, składający lub zamierzający złożyć Zamówienie w Sklepie maybel, lub korzystający, bądź zamierzający korzystać z usług świadczonych drogą elektroniczną.

Towar – rzecz ruchoma, dostępna  w Sklepie, mogąca stanowić przedmiot umowy sprzedaży.

Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające do zawarcia za pośrednictwem Sklepu umowy sprzedaży Towarów albo umowy sprzedaży Towarów i świadczenia usług dodatkowych na odległość, składane za pośrednictwem koszyka dostępnego w Sklepie.

Rabat dystrybutorski – oznacza ustaloną uprzednio obniżkę cen produktów, którą otrzymuje Klient, biorący udział w Programie Handlowym B2B, realizując zamówienie komercyjne.

Dzień Roboczy – każdy dzień od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni wymienionych w art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy.

Usługa świadczona drogą elektroniczną – usługa dostępna na stronie www.maybel.pl, która jest świadczona drogą elektroniczną, przez Sprzedawcę na rzecz Klienta, na zasadach określonych w Regulaminie.

Konto Klienta – indywidualny, oznaczony Loginem i Hasłem, zbiór zasobów informatycznych, w którym gromadzone są w szczególności dane Klienta, jego Zamówienia i rabaty. Utworzone w procesie Rejestracji (wysłania zgłoszenia) Konto oraz Login Klienta mogą być przypisane tylko do jednego Klienta.

Login – indywidualne oznaczenie Klienta, składające się z ciągu znaków literowych, cyfrowych lub innych, wymagane wraz z Hasłem do założenia Konta Klienta w Sklepie Internetowym maybel. Login może być właściwym adresem poczty elektronicznej Klienta.

Hasło – ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w Sklepie, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta.

Dostawa – czynność faktyczna, polegająca na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w Zamówieniu.

Dostawca – podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów, w tym w szczególności firmy kurierskie i transportowe.

3. Postanowienia ogólne.

3.1. Klientem Programu może być wyłącznie Przedsiębiorca, który dokonał uprzednio w sposób prawidłowy rejestracji, zgodnie z zasadami wskazanymi w Regulaminie.

3.2. Sprzedawca dokonuje sprzedaży Towaru na rzecz Klienta, w zakresie i na warunkach określonych w zawartej pomiędzy nimi umowy (dalej Umowa), a także Regulaminie. Regulamin stanowi integralną część Umowy.

3.3. Postanowienia Umowy, odmienne od postanowień zawartych w Regulaminie, znajdują przed nimi pierwszeństwo.

3.4. Regulamin w sposób wyczerpujący reguluje prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klienta, o ile w drodze indywidualnych ustaleń dokonanych w formie pisemnej, pod rygorem nieważności, nie postanowiono inaczej.

3.5. Przed przystąpieniem do Programu, należy zapoznać się z Zasadami i Warunkami oraz Polityką Prywatności maybel. Przystąpienie do Programu oznacza akceptację przez Klienta zasad zawartych w tych dokumentach.

3.6. W celu prawidłowego korzystania przez Klienta ze Sklepu i Programu, wymagane jest spełnienie wskazanych poniżej warunków technicznych:

a) dysponowanie sprzętem komputerowym lub innym urządzeniem mobilnym z dostępem do Internetu,
b) posiadanie aktywnej poczty e-mail,
c) dysponowanie przeglądarką zasobów internetowych umożliwiającą wyświetlanie stron internetowych: Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej, Firefox w wersji
28.0 lub nowszej, Chrome w wersji 32 lub nowszej, Opera w wersji 12.17 lub nowszej,
Safari w wersji 1.1. lub nowszej,
d) korzystanie z niektórych aplikacji Sklepu maybel, może być uzależnione od instalacji oprogramowania typu Java, Java Script lub innych,
e) minimalne wymagania techniczne dotyczące łącza internetowego – przepustowość co najmniej 256 kbit/s.,minimalna rozdzielczości ekranu 1024×768 pikseli,
f) włączona obsługa plików cookies.

3.7. Klient wyraża zgodę na otrzymywanie od Sprzedawcy, na adres mailowy wskazany podczas rejestracji, informacji związanych z prowadzoną przez Sprzedawcę działalnością gospodarczą, w tym w szczególności katalogów Towarów wraz z cennikami.

3.8. Klient przyjmuje do wiadomości, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet.

3.9. Klient ma dostęp do Sklepu i Konta przez całą dobę, każdego dnia roku, jednak Sprzedawca zastrzega sobie prawo okresowego wstrzymania działalności Sklepu lub Konta ze względów konserwacyjnych lub z konieczności aktualizacji danych lub rozbudowy bazy technicznej. Klient zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy Loginu i Hasła do swojego Konta. Klient ponosi odpowiedzialność za działania lub zaniechania innego podmiotu, któremu umożliwia korzystanie z Konta, jak za działania lub zaniechania własne.

3.10. Klient zobowiązany jest w szczególności do:

a) powstrzymania się od jakiejkolwiek aktywności mogącej wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu, w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu, elementy techniczne, w tym od dostarczania treści o charakterze bezprawnym,
b) korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy, niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa,
c) nieprzesyłania treści mogących wywołać zakłócenia lub uszkodzenia systemów komputerowych. Na żądanie Sprzedawcy – przed przyjęciem Zamówienia do realizacji – Klient zobowiązany jest do przedstawienia dokumentu pełnomocnictwa lub okazania aktualnych odpisów z właściwej ewidencji lub rejestru, potwierdzających prowadzenie przedsiębiorstwa oraz dokumentów potwierdzających nadanie numeru NIP i REGON.

4. Usługi elektroniczne.

4.1. Dostępne usługi świadczone przez Sprzedawcę drogą elektroniczną:

a) usługa Konta, obejmująca jego założenie i utrzymywanie w ramach Sklepu,
b) zawieranie, modyfikacja, odstępowanie od Umów za pośrednictwem maybel,
c) przesyłanie Newslettera lub zamówionej informacji handlowej, w szczególności dotyczącej oferty produktów i świadczonych przez Sprzedawcę usług,
d) bieżąca komunikacja Sprzedawcy (opiekuna) z Klientem (Kontrahentem), dotycząca wykonywania przedmiotu Umowy, w tym poprzez formularz kontaktowy,
e) korzystanie z innych dostępnych funkcjonalności Konta Klienta,
f) prowadzenie akcji marketingowych, w tym konkursów i akcji promocyjnych, szczegółowo określonych w odrębnych regulaminach.

4.2. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług, o czym poinformuje Klientów w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu.

4.3. Poza sytuacjami wyraźnie uregulowanymi w Regulaminie, każda ze Stron ma prawo do rozwiązania umowy o świadczenie pozostałych usług drogą elektroniczną, z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia. Oświadczenie o wypowiedzeniu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, zostanie wysłane na podany podczas rejestracji przez Klienta adres poczty elektronicznej, a w przypadku wypowiedzenia składanego Sprzedawcy na adres pro@maybel.pl.

4.1. Usługa konta – rejestrowanie i logowanie.

4.1.1. Usługa prowadzenia Konta Klienta Programu Handlowego, dostępna jest po dokonaniu rejestracji na zasadach opisanych w Regulaminie i polega na udostępnieniu Klientowi dedykowanego panelu w ramach Sklepu, umożliwiającego m.in. modyfikacje danych, które podał podczas rejestracji, jak też śledzenia statusu realizacji Zamówień oraz historii Zamówień już zrealizowanych.

4.1.2. Do założenia Konta Klienta Programu Handlowego konieczne jest:

a) wejście przez Klienta na stronę www.maybel.pl,
b) wybranie przez Klienta zakładki w dolnym menu, o nazwie B2B,
c) wypełnienie przez Klienta formularza aplikacyjnego, wymagające podania Loginu (adresu poczty elektronicznej e-mail) Klienta i wyboru indywidualnego Hasła oraz wymaganych przez formularz danych,
d) zaakceptowanie przez Klienta treści Regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych, jako warunek konieczny założenia Konta,
e) zatwierdzenie przez Klienta wprowadzonych danych,
f) kliknięcie przez Klienta opcji „Wyślij”.

4.1.3. Prawidłowe wykonanie wszystkich czynności wskazanych powyżej i następczo, ich weryfikacja i akceptacja przez Sprzedawcę, skutkować będzie wysłaniem przez Sprzedawcę wiadomości elektronicznej e-mail, potwierdzającej skuteczne założenie Konta Klienta w Programie Handlowym. Konto uważa się za założone dopiero z chwilą przesłania potwierdzenia, o którym mowa w zdaniu poprzednim.

4.1.4. Klient zobowiązuje się przed założeniem Konta, do zapoznania się z udostępnioną przez Sprzedawcę dokumentacją, w szczególności z treścią Regulaminu.

4.1.5. W trakcie procedury rejestracyjnej Klient zobowiązany jest do podania danych prawdziwych. Zabrania się podawania danych nieprawdziwych, niepełnych lub danych osób trzecich. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Klienta niepełnych lub nieprawdziwych informacji.

4.1.6. Klient dokonując aplikacji, a także – następczo – logowania, oświadcza, że dane podane są kompletne, jest uprawniony do założenia Konta, podane informacje nie naruszają praw osób trzecich, zapoznał się z treścią Regulaminu i zobowiązuje się do przestrzegania jego postanowień. Poprzez dokonanie rejestracji Konta Klient oświadcza, że będzie dokonywał zakupów w Sklepie wyłącznie w celu związanym z prowadzoną przez siebie działalnością zawodową lub gospodarczą. Po zalogowaniu Klient zobowiązuje się do aktualizowania podanych danych w przypadku ich zmiany. Dane dostępne w trybie edycji, mogą zostać zmienione po zalogowaniu na Konto. Aplikowanie i założenie Konta jest konieczne do złożenia przez Klienta Zamówienia w Sklepie. Usługa Konta świadczona jest nieodpłatnie, przez czas nieoznaczony.

4.1.7. Usługi świadczone drogą elektroniczną w postaci dostępnych funkcjonalności Konta Klienta B2B, świadczone są nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient może z nich w każdej chwili zrezygnować, poprzez zaprzestanie korzystania z danych funkcjonalności. Klient może w każdej chwili i bez podania przyczyny zrezygnować z usługi Konta, co jest równoznaczne z żądaniem usunięcia zgromadzonych na nim danych. Klient może zrezygnować z usługi Konta poprzez wysłanie takiego żądania do Sprzedawcy, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: pro@maybel.pl. Zgłoszenie takiego żądania przez Klienta, powoduje rozwiązanie umowy o świadczenie usługi Konta, usunięcie Konta oraz usunięcie zgromadzonych na tym Koncie danych.

4.1.8. Sprzedawca ma prawo do wypowiedzenia i zaprzestania świadczenia usługi Konta B2B, z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia, w szczególności i w przypadku:

a) naruszenia przez Klienta treści Regulaminu,
b) podania przez Klienta nieprawdziwych, fikcyjnych lub nieaktualnych danych podczas rejestracji,
c) wykorzystywania Konta do celów niezgodnych z jego przeznaczeniem lub na szkodę osób trzecich,
d) utrudniania lub destabilizacji działania Sklepu,
e) niezłożenia przez Klienta, w ciągu 6 miesięcy jakiegokolwiek Zamówienia ze swojego Konta.

4.1.9. Sprzedawca wysyła Klientowi oświadczenie, o wypowiedzeniu świadczenia usługi Konta na podany podczas rejestracji przez Klienta adres poczty elektronicznej. Umowa o świadczenie usługi Konta B2B, ulega rozwiązaniu z upływem terminu wypowiedzenia, co powoduje usunięcie Konta Klienta w Sklepie wraz z usunięciem danych na nim zapisanych.

4.1.10. Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług świadczonych drogą elektroniczną, w przypadku działania przez Klienta na szkodę Sprzedawcy lub innych Klientów, naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług świadczonych drogą elektroniczną, jest uzasadnione względami bezpieczeństwa – w szczególności: przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń strony Sklepu lub innymi działaniami hakerskimi. Zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług świadczonych drogą elektroniczną, z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych.

4.1.11. Sprzedawca zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostępu do Konta Klienta B2B, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej, podany przez Klienta w formularzu aplikacyjnym.

4.2. Newsletter.

4.2.1. Sprzedawca świadczy usługę Newsletter, polegającą na przesyłaniu za pośrednictwem poczty elektronicznej informacji o Towarach, usługach, promocjach, ofertach, akcjach i wydarzeniach Sprzedawcy. Korzystanie z usługi Newsletter wymaga podania przez Klienta adresu poczty elektronicznej, na który będzie on przesyłany.

4.2.2. Z usługi Newsletter może skorzystać każdy Klient, który wprowadzi swój adres poczty elektronicznej, wykorzystując w tym celu formularz aplikacyjny  udostępniony przez Sprzedawcę na stronie Sklepu. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego, Klient otrzymuje potwierdzenie zgłoszenia, na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa, o świadczeniu drogą elektroniczną usługi Newsletter.

4.2.3. Newsletter przesyłany jest przez Sprzedawcę do wszystkich Klientów, którzy dokonali subskrypcji. Usługa Newsletter świadczona jest nieodpłatnie, przez czas nieoznaczony.

4.2.4. Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania newslettera  przez wypisanie się z subskrypcji, za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej, wysłanej w ramach usługi newsletter.

5. Składanie zamówień i umowa sprzedaży.

5.1. Klient może za pośrednictwem Sklepu, dokonać zamówienia Towarów prezentowanych w ofertach. 

5.2. Klient, składając zamówienie w ramach programu handlowego B2B, może otrzymać rabat dystrybutorski od zamawianych produktów. Rabat ten jest ustalany indywidualnie z producentem i zależy od wolumenu zamówienia. Wysokość rabatu jest procedowana i ustalana zgodnie z polityką maybel oraz zapisami umowy między Klientem a Sprzedawcą.

5.3. Rabat dystrybutorski jest udzielany na podstawie wartości zamówienia i obliczany jako procent ceny detalicznej brutto produktu. Należy zauważyć, że rabat dystrybutorski nie jest udzielany na produkty segmentu vintage. Dotyczy on tylko określonych produktów współczesnych, objętych polityką rabatową.

5.4.Warunki udzielania rabatu dystrybutorskiego, w tym procedury i zasady jego przyznawania, mogą być określone w umowie między Klientem a Sprzedawcą lub w innych dokumentach regulujących relacje handlowe między stronami.

5.5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany wysokości rabatu dystrybutorskiego w dowolnym momencie, z zastrzeżeniem wcześniejszego powiadomienia Partnera o takiej zmianie.

5.6. Udzielenie rabatu dystrybutorskiego nie stanowi automatycznego przyznania prowizji dla Klienta. Warunki i zasady dotyczące prowizji są uregulowane odrębnymi postanowieniami umowy między Klientem a Sprzedawcą.

5.7. W wyjątkowych sytuacjach, np. w przypadku równoczesnego złożenia zamówienia na ten sam Towar przez wielu Klientów, może zdarzyć się, że wybrany Towar nie będzie dostępny. W takiej sytuacji Klient zostanie poinformowany o braku możliwości zrealizowania jego Zamówienia.

5.8. W przypadku braku danego Towaru w magazynie bądź niemożności zrealizowania Zamówienia z innego powodu, Klient zostanie poinformowany na adres e-mail lub telefonicznie o problemach z realizacją Zamówienia. W przypadku otrzymania płatności za takie Zamówienie, podejmiemy próbę zwrotu wpłaconej kwoty w ten sam sposób, w jaki dokonano płatności. Jeśli z jakiegokolwiek powodu, konieczne będzie użycie innej metody, obsługa Sklepu maybel  podejmie kontakt z Klientem w celu ustalenia sposobu zwrotu płatności.

5.9. Informacje zawarte na stronie Sklepu maybel, nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży. Sprzedawca umożliwia składanie Zamówień na Towar prezentowany w Sklepie poprzez dodanie go do koszyka bądż złożenia oferty za pośrednictwem poczty elektronicznej – przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

5.10. Klient składający Zamówienie za pośrednictwem Sklepu, kompletuje zamówienie wybierając Towar, którym jest zainteresowany. Dodanie Towaru do Zamówienia, następuje przez wybór polecenia “Dodaj do koszyka” pod danym Towarem prezentowanym na stronie Sklepu.

5.11. Po przeliczeniu wartości Towarów umieszczonych w koszyku na podstawie wybranych przez Klienta, Sprzedawca zastosuje ustalony wcześniej rabat dystrybutorski. Rabat zostanie odpowiednio uwzględniony i obniży łączną wartość Zamówienia.

5.12. Klient, po skompletowaniu całości Zamówienia i wskazaniu w „koszyku” sposobu Dostawy oraz formy płatności, składa Zamówienie przez wysłanie formularza Zamówienia do Sprzedawcy, wybierając na stronie Sklepu przycisk „Przejdź do płatności” lub równoznaczny.

5.13. Po dokonaniu wyboru opcji “Przejdź do płatności” i złożeniu formularza Zamówienia, Klient potwierdza swoją wolę zawarcia umowy sprzedaży na warunkach określonych w Zamówieniu oraz Regulaminie. Wysłanie formularza Zamówienia jest równoznaczne z złożeniem Zamówienia i stanowi ofertę zawarcia umowy sprzedaży.

5.14. Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie jego złożenia. Następnie, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej informację o przyjęciu Zamówienia do realizacji. 

5.15. W trakcie realizacji Zamówienia, Sprzedawca będzie informował Klienta o kolejnych etapach jego realizacji, przesyłając wiadomość na wskazany adres e-mail. Dodatkowo może też skontaktować się telefonicznie, ustalając szczegóły dotyczące Zamówienia.

5.16. Czynności zmierzające do zawarcia Umowy, a w szczególności złożenie Zamówienia mogą dokonywać jedynie osoby należycie umocowane do działania w imieniu Klienta. Przyjmuje się, że osoba składająca Zamówienie jest osobą upoważnioną przez Klienta do tych czynności.

5.17. Informacja na temat całkowitej wartości Zamówienia, o którym mowa powyżej, podawana jest każdorazowo przez Sprzedawcę, ustnie lub pisemnie,  po skompletowaniu całości Zamówienia wraz z informacją, że zawarcie przez Klienta Umowy sprzedaży pociąga za sobą obowiązek zapłaty za zamówiony Towar, z tą chwilą zostaje zawarta Umowa sprzedaży.

5.18. Umowa sprzedaży jest zawierana w języku polskim lub angielskim, w zależności od wersji językowej strony www.maybel.pl.

6. Płatności.

6.1. Ceny prezentowanych w Sklepie Towarów, podawane są w złotych polskich oraz euro wraz z informacją, czy podana cena jest ceną brutto czy netto. Ceny nie obejmują kosztów Dostawy oraz ewentualnych dodatkowych kosztów wynikających z zawartej Umowy sprzedaży oraz z wybranego przez Klienta sposobu płatności.

6.2. Sprzedawca ma prawo do zmiany cen Towarów, wprowadzania oraz wycofywania Towarów, udzielania rabatów na poszczególne Towary oraz przeprowadzania i odwoływania promocji. Zmiany mogą dotyczyć również Towarów dodanych przez Klienta do koszyka – do chwili dokonania przez Klienta wyboru opcji „Przejdź do płatności” lub równorzędnej.

6.3. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary:

a) przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy),
b) e-przelewem oraz kartą płatniczą – rozliczenia transakcji kartą płatniczą i e-przelewem będą przeprowadzane za pośrednictwem Przelewy24 (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie, po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy).

6.4. Klient dokonuje wyboru spośród wyżej wymienionych sposobów płatności, poprzez zaznaczenie właściwego pola w formularzu Zamówienia. Łączna cena za zamówione Towary wraz z opłatami za transport lub dostarczenie i ewentualnymi innymi kosztami, może różnić się w zależności od wybranego przez Klienta sposobu płatności, o czym informacja będzie umieszczona w formularzu płatności przy odpowiednim polu wyboru sposobu płatności.

6.5. Klient jest każdorazowo informowany przez Sprzedawcę na stronie Sklepu, o terminie w jakim jest zobowiązany dokonać płatności za Zamówienie, w wysokości wynikającej z zawartej Umowy sprzedaży.

6.6. Dowodem dokonania zakupu jest faktura VAT lub paragon (dokument potwierdzający sprzedaż Towaru), które Klient otrzymuje drogą elektroniczną. Klient upoważnia Sprzedawcę do wystawienia faktury bez podpisu Klienta i przesłania jej drogą elektroniczną na wskazany przez Klienta adres e-mailowy.

6.7. W przypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności, Sprzedawca wyznacza Klientowi dodatkowy termin na dokonanie płatności i informuje o nim Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie. Po bezskutecznym upływie tego terminu, Sprzedawca odstąpi od Umowy sprzedaży, przesyłając oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 491 Kodeksu cywilnego.

6.8. Sprzedawca ma prawo wstrzymać realizację Zamówień lub dostawaę Towarów bądź odstąpić od Umowy w całości lub w części, w przypadku opóźnienia w płatnościach przez Klienta na rzecz Sprzedawcy. Z tego tytułu Klientowi nie przysługują żadne roszczenia, obecne ani przyszłe z tytułu szkód lub utraconych korzyści, jakie mogą wyniknąć w związku ze wstrzymaniem dostaw.

7. Dostawa.

7.1. Sprzedawca dokonuje dostawy Towarów, prezentowanych w Sklepie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz poza jej granicami. Dostawa Towarów poza granicę Rzeczypospolite  może zostać zrealizowana wyłącznie po ustaleniu ze Sprzedawcą indywidualnych warunków, terminów i kosztów Dostawy.

7.2. Informacje o kosztach dostawy są uwidaczniane w formularzu Zamówienia – w ostatnim kroku umożliwiającym Klientowi dokonanie wyboru „Przejdź do płatności” oraz w e-mailu potwierdzającym złożenia Zamówienia przez Klienta. Koszty Dostawy ponoszone są przez Klienta.

7.3. Jeśli wartość Zamówienia realizowanego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej przekracza kwotę 5.000 zł netto, koszty Dostawy są uiszczane przez Sprzedawcę, tzn. Klient nie ponosi dodatkowych kosztów Dostawy.

7.4. Zamówione Towary, są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy, na adres wskazany w formularzu lub treści Zamówienia.

7.5. W dniu wysłania Towaru do Klienta, przekazywana jest na adres poczty elektronicznej, informacja potwierdzająca nadanie Towaru przez Sprzedawcę/Producenta.

7.6. W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem, podanym przy składaniu Zamówienia jako adres Dostawy, Dostawca pozostawi awizo lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie dostępny. W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego Towaru do Sklepu przez Dostawcę, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, ustalając ponownie z Klientem termin i koszt Dostawy.

7.7. Sprzedawca zamieszcza na stronie Sklepu informację o liczbie Dni Roboczych, w ciągu których zostanie zrealizowane Zamówienie.

7.8. Termin Dostawy działa wyłącznie w Dni Robocze, co oznacza, że:

a) jeśli którakolwiek z chwil określonych  powyżej przypada na dzień inny niż roboczy, termin dostawy rozpoczyna swój bieg w pierwszym Dniu Roboczym przypadającym po tej chwili, bieg terminu dostawy ulega zawieszeniu w każdym dniu innym niż Dzień Roboczy,
b)jeśli koniec terminu dostawy przypada na dzień inny niż roboczy, dostawa zostanie zrealizowana w pierwszym Dniu Roboczym przypadającym po tym terminie.

7.9. Odbierając dostarczoną przez Dostawcę przesyłkę z Towarem, Klient obowiązany jest wnikliwie ją sprawdzić, a jeżeli stwierdził, że w czasie Dostawy nastąpił ubytek lub uszkodzenie Towaru, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności Dostawcy (art. 545 §2. Kodeksu cywilnego).

7.10. W przypadku uszkodzenia przesyłki, Sprzedawca wymaga od Klienta sporządzenia protokołu szkody w obecności Dostawcy oraz niezwłocznego poinformowania o tym Sprzedawcy. Reklamacje w zakresie uszkodzeń powstałych w trakcie Dostawy, złożone przez Klienta bez załączonego protokołu szkody, nie będą rozpatrywane.

7.11. Czas oczekiwania na realizację może zostać wydłużony ze względu na zdarzenia nadzwyczajne, będące skutkiem działania siły wyższej lub ze względu na zdarzenie, które nie powstało z winy Sprzedawcy.

7.12. W przypadku opóźnienia czasu realizacji Zamówienia, Sprzedawca zobowiązany jest do zawiadomienia Klienta o istnieniu przeszkody w realizacji Zamówienia i przedstawienia nowego terminu realizacji.

7.13. W sytuacji opóźnienia wynikającego z działania siły wyższej lub ze zdarzeń, które nie powstały z winy Sprzedawcy – nie ponosi on odpowiedzialności za niedotrzymanie terminu realizacji i za wynikłą z tego powodu szkodę.

8. Gwarancja i rękojmia.

8.1. Towary mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta Towaru bądź dystrybutora.

8.2. W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji jest każdorazowo prezentowana na stronie Producenta w zakresie poszczególnych Towarów.

8.3. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta z tytułu rękojmi, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną w zakresie określonym w art. 556 i następnych Kodeksu cywilnego.

8.4. Na podstawie art. 558 §1. Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi zostaje ograniczona do 3. miesięcy, liczonych od dnia wydania Towaru Klientowi.

8.5. Jeżeli Towar ma wady, konieczne jest zgłoszenie reklamacji w ciągu 14 dni od daty jego otrzymania.

8.6. Reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży, Klient może kierować w formie elektronicznie na adres: pro@maybel.pl,  z dopiskiem „Reklamacja – program b2b” bądż skorzystać z formularza reklamacyjnego dostępnego tutaj.

8.7. Odbiór reklamowanego towaru zleca tylko i wyłącznie Sprzedawca. Nie będą przyjmowane przesyłki z towarem poddanym zwrotowi, odsyłane na własną rękę” za pobraniem.

8.8. Towar uszkodzony zostanie wymieniony na nowy (w przypadku towarów produkowanych współcześnie) i pełnowartościowy. Jeżeli będzie to niemożliwe, z powodu wyczerpania zapasów bądż występowania jednej tylko sztuki Towaru tj. produkt vintage, obiekt limitowany – zostanie zwrócona równowartość zakupionego towaru lub zaoferowany zostanie inny towar dostępny w Sklepie.

8.9. Sprzedawca zobowiązuje się ustosunkować do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

8.10. W razie stwierdzenia przez Klienta uszkodzenia towaru podczas transportu maybel wymaga, aby Klient sporządził w obecności kuriera protokół szkody.

8.11. Sprzedawca zobowiązuje się ustosunkować do reklamacji z tytułu rękojmi, w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

9. Odpowiedzialność i własność intelektualna.

9.1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich zobowiązań, tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta.

9.2. Odpowiedzialność Sprzedawcy jest ograniczona do kwoty wartości Zamówienia, w związku z którym powstała szkoda.

9.3. Sprzedawca nie ponosi w szczególności odpowiedzialności za szkody wynikłe na skutek:
a) siły wyższej,
b) zawinionego działania lub zaniechania poszkodowanego,
c) zawinionego działania osoby trzeciej, za którą Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności,
d) niedostosowania się Klienta do wymogów technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym Sprzedawcy,
e) braku możliwości dostępu do Sklepu wynikającego z przyczyn od Sprzedawcy niezależnych, niewłaściwego korzystania ze Sklepu przez Klienta, w tym korzystanie w sposób sprzeczny z Regulaminem, obowiązującym prawem, dobrymi obyczajami,
f) przerwy technicznej w funkcjonowaniu Sklepu,
g) utraty danych przez Klienta na skutek działania czynników zewnętrznych lub innych okoliczności niezależnych od Sprzedawcy.

9.4. Za wszelkie skutki wynikłe z niewłaściwego lub niezgodnego z Regulaminem dokonania Zamówienia przez Klienta, w tym wskazania błędnych danych w formularzu rejestracyjnym, całkowitą odpowiedzialność ponosi Klient.

9.5. Sprzedawca nie będzie zobowiązany do naprawienia uszkodzeń powstałych w trakcie transportu oraz tych, które nie zostały wcześniej zgłoszone w formie pisemnego zgłoszenia.

9.6. Klient zobowiązuje się, że bez uprzedniej zgody Sprzedawcy nie będzie używał znaków towarowych, oznaczeń handlowych lub symboli Sprzedawcy.

9.10. Wszelkie rysunki, specyfikacje, karty techniczne, materiały reklamowe lub inne materiały udostępnione przez Sprzedawcę Klientowi, stanowią wyłączną własność Sprzedawcy. Klient nie będzie dokonywał w tych materiałach zmian bez uprzedniej zgody Sprzedawcy.

9.11. Klient samodzielnie lub na podstawie odpowiedniego upoważnienia udziela Sprzedawcy nieodpłatnej, niewyłącznej i nieograniczonej czasowo i terytorialnie licencji na logotyp, na korzystanie z niego do własnych celów prowadzonej działalności przez Sprzedawcę na następujących polach eksploatacji: utrwalanie, zwielokrotnianie dowolną techniką, wprowadzenie utworu do pamięci komputera oraz do sieci komputerowej, publiczne wyświetlanie lub odtwarzanie w Internecie, a w szczególności na stronach internetowych Sprzedawcy.

9.12. Klient wyraża zgodę na umieszczenie ww. danych w wykazie klientów Sprzedawcy, dostępnym m.in. stronach internetowych Sprzedawcy.

9.13. Klient, korzystając z Programu Handlowego B2B maybel, nie jest uprawniony do jakiejkolwiek ingerencji w treść, strukturę, formę, grafike oraz mechanizm działania panelu B2B.

9.14. Klient jest uprawniony do korzystania z zasobów panelu B2B, wyłącznie na własny użytek. Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji programu Handlowego B2B, w celu prowadzenia przez Klienta działalności takiej, która naruszałaby interes Sprzedawcy.

10. Reklamacja.

10.1. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży, Klient może złożyć Sprzedawcy w następującej formie:

a) za pomocą poczty e-mail na adres pro@maybel.pl,
b) wypełniając dostępny na Stronie formularz reklamacji.

Po zgłoszeniu reklamacji, zespół maybel przekaże dalsze kroki postępowania, celem jej weryfikacji i rozstrzygnięcia.

10.2. Do reklamacji należy dołączyć dokument sprzedaży (dowód zakupu) bądź jego kserokopię. Reklamacje złożone przez Klienta bez załączonego dokumentu sprzedaży, nie będą rozpatrywane. Strony zobowiązane są do współdziałania przy wykonywaniu uprawnień reklamacyjnych w szczególności do zapewnienia dostępu do reklamowanych Towarów, przedłożenia wszelkich niezbędnych dokumentów oraz umożliwienia realizacji wybranego sposobu zadośćuczynienia zgłoszonej reklamacji.

10.3. Pod rygorem utraty uprawnienia wynikającego z tytułu rękojmi, Klient jest zobowiązany do wnikliwego sprawdzenia Towaru pod względem ilościowym i jakościowym przy jego odbiorze, a w przypadku wykrycia wady Towaru, powiadomienia o tym fakcie Sprzedawcę w terminie 14 dni od dnia wykrycia wady.

10.4. Brak zgłoszenia reklamacji w przewidzianych w Regulaminie terminach lub niedostarczenie wymaganych dokumentów, powoduje utratę przez Klienta wszelkich roszczeń wobec Sprzedawcy lub Producenta. Klient może również składać Sprzedawcy/Producentowi reklamacje w przedmiocie niewykonania lub nienależytego wykonania usług.

10.5. Sprzedawca, w ciągu 14 dni od dnia otrzymania żądania zawierającego reklamację, ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Klienta.

10.6. W celu wyjaśnienia ewentualnych wątpliwości dotyczących reklamacji, Sprzedawca może kontaktować się z Klientem, za pośrednictwem podanego przez Klienta sposobu komunikacji.

11. Zgłaszanie zagrożenia lub naruszenie praw.

11.1.  W przypadku, gdy Klient, inna osoba lub podmiot uzna, iż treść publikowana na stronie Sklepu narusza prawo, dobra osobiste, dobre obyczaje, uczucia, moralność, przekonania, zasady uczciwej konkurencji, know-how, tajemnicę chronioną prawem lub na podstawie zobowiązania, należy niezwłocznie powiadomić Sprzedawcę o potencjalnym naruszeniu.

11.2. Sprzedawca powiadomiony o potencjalnym naruszeniu, podejmuje niezwłocznie działania mające na celu usunięcie ze strony Sklepu treści, będących przyczyną naruszenia.

12. Dane adresowe.

12.1. Adresem Klienta właściwym do korespondencji jest adres, w tym adres poczty elektronicznej e-mail, wskazany podczas rejestracji Konta. O zmianie adresu, Klient informuje Sprzedawcę niezwłocznie. Zmiana adresu lub siedziby firmy nie stanowi zmiany Umowy.

12.2. Klient potwierdza, że wszelka korespondencja związana z Umową, w tym zawiadomienia, wezwania, faktury, powinna być kierowana na adres wskazany podczas rejestracji. W przypadku braku zawiadomienia o zmianie adresu, doręczenie na adres wskazany podczas rejestracji uznaje się za skuteczne. W przypadku niepodjęcia korespondencji bądź odmowy jej przyjęcia pod wskazanym adresem, doręczenie uznaje się za skuteczne po upływie 21 dni od daty nadania przesyłki, bez względu na przyczynę niepodjęcia.

12.3. Wszelkie pytania lub uwagi dotyczące funkcjonowania Sklepu i Programu, Klient może nadsyłać pocztą elektroniczną e-mail na adres pro@maybel.pl. Pytania lub uwagi przesłane później, niż w terminie 14 dni od dnia powzięcia przez Klienta informacji o zdarzeniu będącym podstawą pytania lub uwagi mogą nie zostać uwzględnione. Sprzedawca ustosunkuje się do pytania lub uwagi w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

12.4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za funkcjonowanie sieci GSM, LTE, Internet lub innych podobnych, wykorzystywanych w zakresie realizacji Umowy, za indywidualne ustawienia telefonów, komputerów lub innych urządzeń końcowych wykorzystywanych przez Klienta do kontaktu ze Sprzedawcą.

13. Ochrona danych osobowych.

13.1. maybel dba o ochronę prywatności Klientów. Polityka prywatności określa zasady gromadzenia, przechowywania i przetwarzania danych osobowych Klientów, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

13.2. Klient zobowiązuje się do zapoznania się z Polityką prywatności dostępną na stronie maybel.pl i akceptowania jej postanowień.

13.3. Korzystając z Programu, Klient wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z Polityką prywatności maybel.

13.4. Dane osobowe Klienta, przetwarzane są przez Administratora w celu:

a) podjęcia na żądanie Klienta działań przed zawarciem Umowy – art. 6 ust. 1 b) RODO – przez czas niezbędny do wykonania tych działań;
b) zawarcia i wykonania Umowy – art. 6 ust. 1 b) RODO – przez czas niezbędny do wykonania Umowy i dokonania rozliczeń z jej tytułu;
c) wykonania ciążących na Administratorze obowiązków prawnych – podstawa prawna art. 6 ust. 1 c) RODO obejmujących:

I. obowiązki z tytułu rękojmi za wady – przez okres trwania odpowiedzialności z tytułu rękojmi; obowiązki z tytułu odstąpienia lub rozwiązania Umowy – przez okres do czasu przedawnienia roszczeń z tego tytułu;
II. obowiązki związane z wystawieniem i przechowywaniem faktur i dokumentów wymaganych przez prawo podatkowe i przepisy o rachunkowości – do czasu wystawienia faktury lub innych dokumentów, a następnie przez okres ich przechowywania określony przepisami podatkowymi i przepisami o rachunkowości;
III. przechowywanie danych w celu wykazania spełnienia obowiązku rozliczalności i innych nałożonych przez przepisy o ochronie danych osobowych – przez okres trwania odpowiedzialności z tego tytułu;
IV. realizacji tzw. prawnie uzasadnionych interesów Administratora – podstawa prawna art. 6 ust. 1 f) RODO.

14. Postanowienia końcowe.

14.1. Regulamin dostępny jest dla Klientów w wersji elektronicznej na stronie Sklepu maybel, w zakładce Programu Handlowego B2B.

14.2. Klient może w każdym czasie uzyskać dostęp do Regulaminu oraz nieodpłatnie pobrać go ze strony internetowej www.maybel.pl i sporządzić jego wydruk.

14.3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmian Regulaminu i jego odwołania w każdym czasie.

14.4. W przypadku umów o charakterze ciągłym, np. świadczenia usługi Konta, zmieniony Regulamin wiąże Klienta, jeżeli Klient został powiadomiony o zmianie Regulaminu i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od powiadomienia.

14.4. W przypadku umów o charakterze innym niż ciągły, zmiany Regulaminu nie naruszają w żaden sposób praw nabytych przez Klientów przed dniem wejścia w życie Regulaminu, w tym zmiany Regulaminu nie mają wpływu na już złożone Zamówienia lub Zamówienia w trakcie składania.

14.5. Sprzedawca, doręcza Klientowi w wiadomości przesłanej pocztą elektroniczną e-mail, treść zmiany Regulaminu z wyprzedzeniem, co najmniej 14 dni przed wejściem zmian w życie oraz informuje Klienta o prawie do wypowiedzenia Umowy w przypadku braku akceptacji tej zmiany.

14.6. Klient może doręczyć Sprzedawcy pisemne oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy, z powodu braku akceptacji proponowanej zmiany Regulaminu, najpóźniej w dniu poprzedzającym wejście zmiany w życie. Niezłożenie oświadczenia w wyżej wskazanym terminie, oznacza akceptację zmiany Regulaminu.

14.7. W przypadku złożenia przez Klienta oświadczenia o braku akceptacji zmian Regulaminu, Konto ulega rozwiązaniu z upływem dnia poprzedzającego wejście zmiany w życie.

14.8. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem, obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, w tym w szczególności postanowienia Kodeksu cywilnego.

14.9. W przypadku jakiegokolwiek sporu na tle realizacji usług świadczonych na podstawie Umowy i Regulaminu, sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu jest sąd powszechny Rzeczypospolitej Polskiej, właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.

14.10. Droga sądowa przysługuje po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej, określonej w Regulaminie.

Niniejszy Regulamin jest aktualny i obowiązuje od dnia 01.03.2023 r.

Załączniki:

  • Zasady i Warunki maybel
  • Polityka Prywatności maybel